Nivel Académico
Unidades Académicas
Extensión
– Correos electrónicos personales: corresponde a cada funcionario administrativo, docente de todas las modalidades (carrera, catedra y ocasionales) y funcionarios.
– Correos electrónicos de impacto institucional: son los que reciben información general e institucional para todas las dependencias tales como Info@iue.du.co, y comunicaciones@iue.edu.co
– Otros correos de atención específica y fundamental para la IUE: PQRSD atendido por la Secretaría General: pqrs@iue.edu.co notrificaciones.judiciales@iue.edu.co Atendido por la Oficina Asesora Jurídica
Esta línea es atendida por un grupo de personas que se encuentran ubicadas en la ventanilla presencial, y en la medida en que se ocupan las respectivas extensiones, continúan siendo atendidas por parte de las auxiliares de las demás dependencias.
Contamos con otras líneas telefónicas de atención tales como:
▪ Línea gratuita: 018000416811
▪ Anticorrupción: Extensión 1319 1319
Línea de WhatsApp: 3142045564
– A través de esta línea se responden preguntas y respuestas generales de aspirante, estudiantes y el Consultorio Jurídico, a través de un chatbots o finalmente por parte de un agente que les proporciona el apoyo y acompañamiento necesario
– De igual manera, a través de esta línea se envían mensajes a los diferentes grupos de interés y de valor de la Institución con texto, imágenes y enlaces de videos.
Es un canal bidereccional a través del cual la IUE envía información a los diferentes grupos de interés y de valor, pero que no puede ser retroalimentada por ellos. Es medio para envío de información corta, clara y precisa.
Es el sitio oficial de la IUE a través de la cual se informa, difunden los procesos y procedimientos institucionales y es repositorio de documentación requerida por el Ministerio de Educación Nacional y las entidades de control. Cumple con los requerimientos de Mintic y Mineducación.
Es un canal a través del cual se brinda apoyo y acompañamiento en línea a todos los grupos de interés y de valor que lo requieran. Cuando escriben por fuera del horario administrativo o quien lo responde no se encuentra en línea, este llega al correo electrónico info@iue.edu.co y se responde las preguntas e inquietudes desde el mismo.
Contamos con 5 redes sociales que van dirigidos a diferentes grupos de interés y de valor como estudiantes, docentes, administrativos, egresados y comunidad en general, de acuerdo al perfil de cada uno.
Facebook: https://www.facebook.com/IUEOficial
Instagram: https://www.instagram.com/iueoficial/
X (antes twiter) : https://X.com/IUEOficial
LinkedIn: https://www.linkedin.com/school/institucion-universitaria-de-envigado/
YouTube: https://www.youtube.com/@iueoficial
Desde la IUE contamos con dos plataformas de envío de correos masivos, que garantizan en corto tiempo el envío de mensajes a través de los correos electrónicos institucionales o personas de los diferentes grupos de interés y de valor, y que pueden contener texto, imagen y videos, con la periodicidad que se requiera.
es el lugar donde actualmente se viene concentrando la estrategia de atención de forma presencial y a través de diferentes canales de comunicación a toda la comunidad educativa e interesada.
Entre algunos de los servicios se encuentra:
-Atención general al público
-Escuela de Idiomas
-Virtualidad
-PQRSD
-Mercadeo
En este momento se cuenta con 7 carteleras ubicadas en diferentes lugares de la institución, entre las que se destacan las facultades, Bienestar Institucional, Biblioteca y la parte externa del consultorio médico.
A través de estas carteleras se informa a cerca de campañas y eventos institucionales de interés general para toda la comunidad.
Son dos pantallas de televisor que se encuentran en puntos estratégicos de la Institución. Estas proyectan las diferentes E- card que son publicadas en las rede sociales.
Institución Universitaria de Envigado IUE
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to